Totaal aantal pageviews

woensdag 28 september 2011

postkaarten bevrijding Tweede Wereldoorlog













Niet alleen reclame maar ook illustraties voor tijdschriften, kranten en brochures maakten deel uit van zijn oeuvre.   Daarnaast waren portretten, wenskaarten, karikaturen en politieke affiches hem absoluut niet vreemd, tot groot genoegen van de toenmalige burgemeester van Antwerpen, CAMILLE HUYSMANS.  Die kwam namelijk regelmatig voor in de diverse tekeningen.   Vooral zijn postkaarten van de bevrijding in september 1944 kenden een gretige afname bij de gealieerden.

5 opmerkingen:

  1. Hallo, wij hebben twee jaar geleden op de braderij van Lille een paar affiches gekocht van tekeningen van de bevrijding tijdens WOII ondertekend door Bing en copyright Ebinger. Gedateerd 1944 Wij vroegen ons af of deze effectief authentiek zijn en wie ons daarin zou kunnen verderhelpen qua waardebepaling. De afmetingen van deze affiches zijn 37cm x 27,5cm Bedankt voor uw antwoord Mvg Katia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Katia, sorry voor de laattijdige reactie. Kan je een foto tonen van deze affiches ? Ben je eventueel bereid om deze door te verkopen aan mij ? Mvg Peter.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Peter, sorry, ik zie nu pas uw reactie, was de link verloren en ik heb hiervan niets in mijn mailbox ontvangen. Ja, ik kan u gerust foto's doorsturen geen probleem en wil ze zeker doorverkopen maar ik wil toch weten wat ze waard zijn? Bedankt om mij uw privé-mailadres door te willen sturen aub. Mvg Katia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beste , ook ik ben in het bezit van dergelijke postkaarten van 1944 . Ik kan nergens de waarde vinden . Heeft iemand er een idee van ?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Soms vindt je ze te koop op internet en dan wordt er rond de 10,00 € voor gevraagd.

    BeantwoordenVerwijderen